W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Bituś i Bajtuś grają w "dwójkowego zbijaka". Gra toczy się na planszy złożonej z pól ponumerowanych liczbami od 1 do . Na każdym polu stoi jeden pionek. Gracze wykonują ruchy naprzemiennie. Ruch polega na zabraniu pionka z pola o numerze i przesunięciu go na pole o numerze , dla dowolnego , o ile takie pole istnieje. Jeśli na nowym polu stał jakiś pionek, to następuje wzajemne "bicie" i oba pionki zostają wyeliminowane z gry. Przegrywa gracz, który nie może wykonać żadnego ruchu.
Za każdym razem Bituś przygotowuje planszę (tzn. wybiera liczbę dodatnią ) oraz wspaniałomyślnie oddaje pierwszy ruch Bajtusiowi. Bituś jednak nie lubi przegrywać, więc postanowił wybierać zawsze taką planszę, na której drugi gracz ma strategię wygrywającą. Tak jest np. dla plansz o długościach lub . Nie chce jednak, by Bajtuś zaczął coś podejrzewać, więc za każdym razem musi wybrać planszę innego rozmiaru.
Poprosił Cię zatem o pomoc. Napisz program, który dla danej liczby wypisze -ty co do wielkości rozmiar planszy, na której drugi gracz ma strategię wygrywającą.
W jedynym wierszu wejścia znajduje się jedna liczba całkowita ().
W jedynym wierszu wyjścia należy wypisać jedną liczbę całkowitą równą rozmiarowi -tej co do wielkości planszy gwarantującej zwycięstwo drugiemu graczowi.
Dla danych wejściowych:
2
poprawną odpowiedzią jest:
10
Autor zadania: Tomasz Idziaszek.